Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Drbna.cz

Budějovický Budvar vyhrál spor o značku Budweiser Budvar v Norsku

čtvrtek, 27. listopadu 2014, 20:18

Pivovar Budějovický Budvar po 21 letech vítězně ukončil spor o registraci ochranné známky Budweiser Budvar v Norsku. Zapsání do norského registru ochranných známek bránily od prosince 1993 námitky nadnárodní společnosti Anheuser-Busch InBev.

Norská Odvolací rada (Klagenemnda for industrielle rettigheter) v říjnu definitivně zamítla odvolání ABI proti předchozímu rozhodnutí norského Úřadu průmyslového vlastnictví z roku 2011, které registraci ochranné známky Budweiser Budvar povolilo. Budějovický Budvar tak ubránil své pozice a na norském trhu může i nadále prodávat pivo pod značkou Budweiser Budvar.

České Budějovice 27. listopadu 2014 – Budějovický Budvar, n. p., po 21 letech definitivně vyhrál spor o registraci ochranné známky – etikety - Budweiser Budvar (č. 19935911) v Norsku. Přihlášku k registraci této známky podal pivovar již 2. 12. 1993. Jedním z důvodů této snahy byla i potřeba aktualizovat již registrovanou ochrannou známku Budweiser Budvar z roku 1971. Společnost Anheuser-Busch InBev (dále jen ABI) podala proti přihlášce námitky. První rozhodnutí v této věci padlo v prosinci 2011. Norský Úřad průmyslového vlastnictví (Patentstyret) tehdy námitky ABI zamítl a etiketu Budweiser Budvar povolil registrovat. Proti tomuto rozhodnutí se ABI odvolala.

„Letos v říjnu Odvolací rada norského Úřadu průmyslového vlastnictví - Klagenemnda for industrielle rettigheter - odvolání ABI definitivně zamítla a umožnila tak registraci přihlášky Budějovického Budvaru. Ve svém rozhodnutí rada odmítla argumentaci ABI o „zlé víře Budějovického Budvaru při podávání přihlášek ochranných známek“ a naopak zdůraznila, že Budějovický Budvar používá předmětné označení již velmi dlouho a v jeho jednání nenašla nic závadného,“ říká Mgr. Lukáš Lorenc, společník advokátní kanceláře Čermák a spol., která Budějovický Budvar ve sporu zastupovala.

Proti rozhodnutí Odvolací rady neexistuje opravný prostředek. Budějovický Budvar tak ubránil své známkoprávní pozice a může v Norsku i nadále prodávat pivo pod značkou Budweiser Budvar. „Po dlouhých 21 letech jsme získali právní jistotu, která přispěje k rozvoji našich obchodních aktivit v Norsku. Rozhodnutí nám navíc poskytuje důležitou argumentaci, kterou můžeme využít i ve známkoprávních sporech v dalších zemích,“ dodává Mgr. Veronika Sporová, právnička Budějovického Budvaru.

Soudní spory o značku BUDWEISER probíhají již od roku 1907. Celkově je v nich úspěšnější Budějovický Budvar, který zvítězil asi v 70 % případů. V letech 2000 - 2013 bylo definitivně ukončeno 184 soudních sporů a správních řízení, z nichž Budějovický Budvar vyhrál 125 případů a 10 sporů skončilo smírem nebo remízou. Díky registracím ochranných známek „BUDWEISER“ nebo „BUDWEISER BUDVAR“, které patří Budějovickému Budvaru, nemůže nadnárodní koncern ABI svou klíčovou značku „BUDWEISER“ používat téměř v 70 zemích.

Zdroj: Budějovický Budvar, národní podnik

O čem píšou další Drbny

Skvělé jídlo a cestovatelské tipy. Na výstaviště se chystá veletrh cestovního ruchuSkvělé jídlo a cestovatelské tipy. Na výstaviště se chystá veletrh cestovního ruchu

Skvělé jídlo a cestovatelské tipy. Na výstaviště se chystá veletrh cestovního ruchu

Dnes, 19:02Historické památky, dobré jídlo i pití, pohodu, zábavu, zážitky, možnosti oddechu a relaxace, tedy...

FOTO: Z budějckého náměstí se stala knihovna. Začal festival Literatura žijeFOTO: Z budějckého náměstí se stala knihovna. Začal festival Literatura žije

FOTO: Z budějckého náměstí se stala knihovna. Začal festival Literatura žije

Dnes, 17:51Na náměstí v Budějcích začal šestý ročník festivalu Literatura žije. Kromě knížek, kterých jsou...

Průzkum: Kartou platíme v kamenných prodejnách, e-shopy zaostávajíPrůzkum: Kartou platíme v kamenných prodejnách, e-shopy zaostávají

Průzkum: Kartou platíme v kamenných prodejnách, e-shopy zaostávají

Dnes, 16:36Čeští spotřebitelé platí kartou hlavně v kamenných obchodech, uvádí to 88 procent respondentů. Na...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o