Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Drbna.cz

Kvůli barevným linkám zaplatíte i za nahlášení poruchy vodovodu

neděle, 1. března 2015, 10:37

Chcete po telefonu reklamovat vyúčtování elektřiny či plynu nebo ohlásit poruchu vodovodu? Za takový hovor můžete zaplatit desítky i stovky korun. Mnozí dodavatelé energií používají pro kontakt se zákazníky, včetně nahlášení poruch, zpoplatněné modré a bílé linky. Volání na ně se nezapočítává do volných minut a může stát i 6 korun za minutu.

„Pokud dojde k poruše či pojistné události, bývá zákazník rozrušený. I kdyby věděl, že za volání na barevné linky zaplatí více než za volání na pevné linky, nemá čas se tím zabývat. Překvapilo nás proto, že z 27 dodavatelů elektřiny a plynu hned 14 využívá zpoplatněnou barevnou linku jako kontaktní číslo pro zákazníky. Někteří z nich využívají tyto linky i pro ohlašování poruch. To samé dělají i některé vodárny,“ popisuje vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený jeden z problémů zjištěných v průzkumu telefonních čísel, která různé typy společností používají pro kontakt se zákazníky.

Telefonní čísla, která začínají předčíslím 81, 83, 84 nebo 85, tedy takzvané modré a bílé linky, lidé často považují za bezplatná. Operátoři si přitom za volání na ně účtují vysoké částky a navíc je obvykle nezahrnují do volných minut. „V této souvislosti jsme nedávno vyzvali 14 největších klasických i virtuálních operátorů, aby se zdrželi protiprávního jednání ve věci ochrany práv spotřebitelů a začali volání na barevné linky účtovat stejně jako volání na pevné linky a započítávat je do volných minut,“ říká Lukáš Zelený.

Bílé a modré linky využívají také všichni doručovatelé zásilek zařazení do průzkumu dTestu. Zvláštní přístup zvolila Česká pošta, která uvádí, že dotazy na poštovní služby mají zákazníci směřovat na bílou linku. Na poštovní podmínky se ale mají dotazovat na zelené lince. „Taková praxe může být matoucí. Málokterý spotřebitel ví, kam se má správně obrátit,“ upozorňuje Zelený.

Příjemně naopak překvapily větší obchodní řetězce, které až na jednu výjimku pro zákazníky zřídily zelenou linku zdarma. Na druhou stranu, dohledat telefonní čísla na webových stránkách řetězců je obtížné. Do průzkumu dTest zařadil také 12 větších českých e-shopů. Ty dopadly hůře, hned čtyři z nich, konkrétně Datart, Kasa, Mall a Tchibo, používají pro kontakt se zákazníky modrou či bílou linku.

Zdroj: dTest

O čem píšou další Drbny

Hokejový mistr světa z roku 1985 Jiří Lála oslaví šedesátinyHokejový mistr světa z roku 1985 Jiří Lála oslaví šedesátiny

Hokejový mistr světa z roku 1985 Jiří Lála oslaví šedesátiny

Dnes, 08:29Hokejový mistr světa z roku 1985 Jiří Lála, který se narodil 21. srpna 1959, proslul jako výborně...

POLITICKÁ KORIDA: O vizuálním smogu se baví i politická scéna. Názory na řešení situace jsou ale různéPOLITICKÁ KORIDA: O vizuálním smogu se baví i politická scéna. Názory na řešení situace jsou ale různé

POLITICKÁ KORIDA: O vizuálním smogu se baví i politická scéna. Názory na řešení situace jsou ale různé

Dnes, 06:57Vizuální smog. Spojení, které možná někteří lidé ani neznají nebo ho ignorují. Podle odborníků nás...

V Suchém Vrbném bude upraven vodovod a kanalizace. Práce potrvají do příštího rokuV Suchém Vrbném bude upraven vodovod a kanalizace. Práce potrvají do příštího roku

V Suchém Vrbném bude upraven vodovod a kanalizace. Práce potrvají do příštího roku

pondělí, 19. srpna 2019, 18:24V Suchém Vrbném začnou v září práce na obnově vodovodu a kanalizace. Pracovat se začne v ulici...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o