Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Drbna.cz

Spadlá lávka v Praze: Co jiného by tak ještě volič mohl po politicích chtít?

středa, 6. prosince 2017, 18:17

Daňový poplatník alias volič je v České republice poměrně skromný. Je zvyklý si vzít dovolenou na čekání ve frontě na úřadu, aby si zařídil něco, co mu diktuje stát. Bláhově se usmívá u předvolebních slibů politiků, o nichž tuší, že nebudou nikdy naplněny, ale rád to alespoň poslouchá. Tráví stovky hodin ročně v kolonách na silniční a dálniční síti, která nebude nikdy dokončena. Mění proražené pneumatiky a zničené tlumiče od děr ve vozovce. Vstřebává další a další nařízení, které musí splnit on, jeho zaměstnavatel nebo obchodník, u kterého nekupuje potraviny.

Má radost, když se mu podaří najít místo na parkování poblíž bydliště, těší se na dovolenou v Chorvatsku, platí daně jako mourovatý, ale uvědomuje si, že se tady nežije zas tak úplně blbě. Poslušně mlčí, maximálně polohlasem prohodí nějaký ten vtípek. Na státní správu nemůže mít nižší nároky!

A do toho si jen tak spadne v hlavním městě lávka, o které všichni souhlasně tvrdí, že je úplně v pohodě. 

A zde začíná problém, který zdaleka nekončí u jedné nepříjemné události, při které nedošlo k většímu počtu zranění jen shodou okolností (nevlídné počasí). Jde o to, že mnoho infrastrukturních staveb nejen v hlavním městě značně přesluhuje, vždyť mnohé z těchto staveb  byly postaveny hluboko ve 20. století, a kvůli chybějícím investicím bude jejich dávno překročená životnost v následující dekádě dosahovat kritických hodnot. Jde o mosty, lávky, silnice, panelová sídliště a jejich servisní stavby jako garáže, výměníky tepla, atd

Po spadnutí lávky volali čelní představitelé pražského magistrátu v čele s primátorkou po tom, aby “padaly hlavy“. Tím samozřejmě politici nemysleli sami sebe. Dočasně byl odvolán šéf mostařů Jan Zemánek z Technické správy komunikací, který měl správu těchto staveb na starosti. To však není systémové řešení, které by nás poplatníky nějak zásadně uklidnilo. Jak máme věřit, že to stát dokáže uřídit? Jak máme vědět, že se situace nebude opakovat? Má někdo kontrolu státních a městských staveb vůbec pod skutečnou kontrolou?

My daňoví poplatníci nechceme moc. My chceme jen to, aby fungovaly věci, které si stát vzal pod svoji kuratelu a o kterých tvrdí, že je dokáže spravovat lépe než soukromý sektor. Odpůrci liberálního (libertariánského) přístupu k ekonomice zastáncům často vytýkají, že jejich pohled na věc vyléčí jedna otázka: „Who would build the roads? Tedy: Kdo by jinak stavěl silnice když ne stát?“ Stejné stavební firmy, řekl bych. A horší než teď by to rozhodně nebylo.

Napsal Aleš Rod | Foto HZS hlavního města Prahy

Štítky Praha, Troja, lávka, pád,

O čem píšou další Drbny

Město nejspíš bude muset poslat do provozu letiště další peníze. O prodeji podílu ale stále uvažujeMěsto nejspíš bude muset poslat do provozu letiště další peníze. O prodeji podílu ale stále uvažuje

Město nejspíš bude muset poslat do provozu letiště další peníze. O prodeji podílu ale stále uvažuje

Dnes, 07:09Město nejspíš nestihne letos projednat případný prodej podílu v akciové společnosti Letiště České...

Stává se z Benešáku parkoviště? Zastavují tu nejen zásobovací autaStává se z Benešáku parkoviště? Zastavují tu nejen zásobovací auta

Stává se z Benešáku parkoviště? Zastavují tu nejen zásobovací auta

Dnes, 06:00Benešovo náměstí je srdcem Libercem, zázemím kulturních akcí i místem, které nemůže vynechat žádný...

Motor doma rozcupoval Ústí a je stále stoprocentníMotor doma rozcupoval Ústí a je stále stoprocentní

Motor doma rozcupoval Ústí a je stále stoprocentní

pondělí, 16. září 2019, 19:49Ve třetím kole Chance ligy si budějovický Motor hravě poradil s Ústí nad Labem, když bral tři body...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o