Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Drbna.cz

dTest vyzval přes 50 společností ke změně komunikace se zákazníky

čtvrtek, 26. března 2015, 10:40

Pokud chcete po telefonu ohlásit poruchu vodovodu, reklamovat vady zboží nebo vyúčtování elektřiny či plynu, můžete za takový hovor zaplatit desítky i stovky korun. Mnozí podnikatelé totiž používají pro kontakt se zákazníky, včetně nahlášení poruch či pojistné události, zpoplatněné modré a bílé linky. dTest nyní vyzval více jak 50 společností, aby toto změnily.

Banky, pojišťovny, mobilní operátoři, dodavatelé energií, dopravci a další využívají pro kontakt se zákazníky bílé a modré linky, které jsou podle tarifikace konkrétního operátora volajícího zpoplatněny částkou až sedm korun za každou započatou minutu volání.

„Hovor na modrou či bílou linku je nejenom dražší než volání na běžnou linku, ale žádný z operátorů u něho v současné době neumožňuje čerpat volné minuty. Každý zákazník tak za hovor, kterým chce například nahlásit poruchu či pojistnou událost, musí zaplatit ne zcela zanedbatelnou částku,“ uvádí Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu. A doplňuje: „Takový způsob komunikace se zákazníkem je krajně nevhodný a současně je v rozporu se směrnicí o právech spotřebitelů.“

dTest vyzval více než 50 společností, aby přehodnotily svou politiku komunikace se zákazníky a používaly pro kontakt s klienty běžné telefonní linky nebo bezplatné zelené linky. „Jsme přesvědčeni, že pokud se společnosti rozhodnou změnit svůj přístup, aniž by jim to musel přikazovat zákon, zákazníci to jistě ocení,“ říká Lukáš Zelený.

V minulém měsíci dTest provedl průzkum mezi téměř pěti tisíci respondenty. Z něj jasně vyplývá, že 88 % spotřebitelů považuje používání bílých a modrých linek společnostmi za nepřívětivé vůči klientům. Jako jedno z možných řešení navrhují použití běžných pevných linek k těmto účelům.

Více informací o problematice osmičkových linek v České republice se dozvíte na stránce www.dtest.cz/osmicky. Přehled společností, které dTest vyzval ke změně komunikace se zákazníky, je uveden v příloze této tiskové zprávy.

Zdroj: dTest

O čem píšou další Drbny

První výhra! Dynamo veze tři body ze hřiště SlováckaPrvní výhra! Dynamo veze tři body ze hřiště Slovácka

První výhra! Dynamo veze tři body ze hřiště Slovácka

Dnes, 19:02To se povedlo! Českobudějovické Dynamo poprvé po návratu bodovalo, když zvítězilo na hřišti...

PRŮZKUM: Téměř čtyřicet procent lidí letos vynechá letní dovolenouPRŮZKUM: Téměř čtyřicet procent lidí letos vynechá letní dovolenou

PRŮZKUM: Téměř čtyřicet procent lidí letos vynechá letní dovolenou

Dnes, 17:56Letní dovolenou letos nebude mít 39 procent lidí. Na delší dovolenou do zahraničí se chystá 23...

Jihočeští hasiči Kubiš a Brousil slaví další úspěch. Účastnili se závodu Firefighter Combat CallengeJihočeští hasiči Kubiš a Brousil slaví další úspěch. Účastnili se závodu Firefighter Combat Callenge

Jihočeští hasiči Kubiš a Brousil slaví další úspěch. Účastnili se závodu Firefighter Combat Callenge

Dnes, 16:06Jihočeští hasiči David Kubiš a Michal Brousil se mohou pochlubit dalším úspěchem. Oba reprezentují...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o