Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.

Drbna.cz

Sobotka: Politický marketing a mediální zázemí ANO jsou výzvou

pondělí, 2. března 2015, 17:29

Profesionální politický marketing a obrovské finanční a mediální zázemí hnutí ANO jsou pro sociální demokracii velkou výzvou, je přesvědčen premiér a šéf ČSSD Bohuslav Sobotka. Uvádí to ve své zprávě pro stranický sjezd. Za varovné memento v ní označuje loňské komunální výsledky ČSSD v některých dosavadních stranických baštách.

Sobotka je přesvědčen, že u komunálních voleb jsou důležité nejen skutečné výsledky politických uskupení, ale i jejich mediální interpretace. "Zejména v tomto ohledu nelze být s celkovým vyzněním výsledků komunálních voleb příliš spokojen," uvádí Sobotka ve zprávě zveřejněné na webu ČSSD. Sociální demokracie získala v komunálních volbách druhý největší počet hlasů i mandátů.

Za bolestnou považuje ministerský předseda zejména značnou ztrátu hlasů pro ČSSD ve statutárních městech, kde výrazně uspělo hnutí ANO. "Nelze se bohužel ubránit závěru, že způsob dosavadní činnosti některých našich primátorů, radních a zastupitelů ve statutárních městech pozitivnímu volebnímu výsledku příliš neprospěl," je přesvědčen Sobotka. U některých komunálních politiků ČSSD je podle něj potřeba hledat rezervy v oblasti kultury komunikace, etiky a transparentnosti přístupu k veřejné správě.

Výrazně pozitivněji hodnotí Sobotka podzimní senátní volby, které ČSSD vyhrála i z podle něj nelehké pozice vládní strany. Podotýká, že senátorský klub strany nadále zůstal nejsilnějším klubem v rámci horní komory parlamentu. Naopak jarní volby do Evropského parlamentu podle ministerského předsedy nelze z hlediska ČSSD, která skončila třetí, jednoznačně interpretovat jako úspěch.

"Ve všech volbách v roce 2014 jsme čelili profesionálnímu politickému marketingu a obrovskému finančnímu a mediálnímu zázemí konkurenčního hnutí ANO," shrnuje pak Sobotka, který tím naráží na fakt, že šéf ANO Andrej Babiš je miliardář a majitel několika médií. "To je pro nás velká výzva, zejména pokud jde o úroveň a profesionalitu našich volebních kampaní a fungování týmu v Lidovém domě."

Na druhé straně ale podle šéfa ČSSD platí, že ani sebelepší marketing a řízení kampaní stranu nezachrání, pokud bude nejednotná, shovívavá k podezřením z klientelismu a korupce nebo bude tolerovat funkcionáře a kandidáty se zpochybnitelnou mravní integritou.

Zdroj: ČTK
Foto: Facebook

Štítky ČR, Sobotka, ČSSD, ANO, volby, sjezd

Kam dál?

Sněm ANO zvolil nové vedení, Babiš se opřel do koaliční ČSSDSněm ANO zvolil nové vedení, Babiš se opřel do koaliční ČSSD

Sněm ANO zvolil nové vedení, Babiš se opřel do koaliční ČSSD

neděle, 1. března 2015, 19:17Hnutí ANO vede po víkendovém sněmu nadále jeho zakladatel, miliardář a ministr financí Andrej...

Politici se kloní ke změnám v podávání žaloby na prezidentaPolitici se kloní ke změnám v podávání žaloby na prezidenta

Politici se kloní ke změnám v podávání žaloby na prezidenta

úterý, 24. února 2015, 20:11Většina zákonodárců se spíše kloní ke změnám v podávání ústavní žaloby na prezidenta. Zatímco nyní...

Vláda projedná návrh k další daňové podpoře biopalivVláda projedná návrh k další daňové podpoře biopaliv

Vláda projedná návrh k další daňové podpoře biopaliv

pátek, 20. února 2015, 11:41Vláda se bude v pondělí zabývat novelou zákona o spotřebních daních, která umožňuje pokračování...

© 2011 - 2018 TRIMA NEWS, s. r. o