Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Drbna.cz

U H&M vracíte zboží s poplatkem. Vrátit ho lze ale i jinou cestou

čtvrtek, 10. září 2015, 10:58

V minulém týdnu přišel dTest s informací, že si oděvní řetězec H&M upravil pravidla pro odstoupení od smlouvy do 14 dnů. Znamená to, že pokud jste si v e-shopu této společnosti koupili zboží, ale například vám nesedí, musíte zaplatit poplatek za vrácení zboží.

„Výhodnějšími podmínkami nad rámec zákona mohou obchodníci vyjít vstříc spotřebitelům. Naopak zhoršení postavení zákazníků je v rozporu se zákonem. Společnost H&M Hennes & Mauritz CZ, s.r.o. požaduje po zákaznících povinný poplatek za zpětnou dopravu nevyhovujícího zboží, na což nemá právo,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Jednotný poplatek za dodání z e-shopu činí 129 korun. Jde o klasické náklady za cestu zboží k zákazníkovi. V případě odstoupení od smlouvy se poplatek vrací. Jenže při vrácení zboží bude zákazníkovi rovněž stržen poplatek ve výši 109 korun.

„Poplatkem se hradí služba poskytovaná smluvním přepravcem společnosti H&M spočívající ve vyzvednutí zboží doma u spotřebitele, hodlá-li zboží vrátit. Zákon ovšem úhradu nákladů na dopravu zboží od spotřebitele zpět k obchodníkovi ponechává na zákazníkovi. Ten musí mít možnost vybrat si takový způsob přepravy, který je pro něj cenově nejvýhodnější,“ vysvětluje Lukáš Zelený.

Podle Zeleného tak zákazník nemá na výběr a poplatek musí uhradit. Proti tomu se ale vedení společnosti H&M ohrazuje. „H&M při svých aktivitách důsledně dbá na dodržování zákonů. Zmiňované odstoupení od smlouvy v případě vrácení zboží, které bylo zakoupeno v online obchodě je upraveno občanským zákoníkem. Právní úprava vychází z toho, že obecně nese náklady na vrácení zboží spotřebitel. H&M jako podnikatel má povinnost k jejich náhradě pouze v případech, pokud spotřebitele před uzavřením smlouvy o povinnosti nést náklady nepoučí, případně pokud se k úhradě nákladů sám zaváže,“ říká PR manažerka H&M Kateřina Papežová.

Navíc doplňuje informace o to, že vrácení tímto způsobem není jedinou možnou cestou. „Vzhledem k tomu, že zákazník, zboží zakoupil prostřednictvím online obchodu, souhlasil při tomto nákupu s podmínkami pro vrácení, byl tedy informován. Zaslat zboží zpět prostřednictvím dopravní společnosti DPD, které stojí 109 korun, není jediným způsobem, jak je možno toto zboží vrátit. Je možné využít i jiné služby, například Českou poštu,“ dodává Papežová.

Vedení společnosti však ale na začlenění připomínek dTestu pracuje tak, aby došlo k ještě větší spokojenosti zákazníků.

O čem píšou další Drbny

Stavba vodovodního řádu ovlivní hned dvě městské linky ve FrýdlantuStavba vodovodního řádu ovlivní hned dvě městské linky ve Frýdlantu

Stavba vodovodního řádu ovlivní hned dvě městské linky ve Frýdlantu

Dnes, 07:40V tomto týdnu probíhá v ulici Údolí stavba vodovodního řádu prováděná firmou NORD Energo. Z toho...

Odstranění zábradlí na Sokoláku? Lavina komentářů a hromadné tonutí v MalšiOdstranění zábradlí na Sokoláku? Lavina komentářů a hromadné tonutí v Malši

Odstranění zábradlí na Sokoláku? Lavina komentářů a hromadné tonutí v Malši

pondělí, 22. července 2019, 20:20Ač by se mohlo zdát, že je odstranění části zábradlí u slepého ramene banalitou, opak je pravdou. V...

Na Strakonicku hořel sklad. Škoda přesahuje dva miliony korunNa Strakonicku hořel sklad. Škoda přesahuje dva miliony korun

Na Strakonicku hořel sklad. Škoda přesahuje dva miliony korun

pondělí, 22. července 2019, 17:34Škodu za zhruba 2 a půl milionu korun způsobil v neděli odpoledne požár skladu slámy ve Střelských...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o