Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Drbna.cz

V Praze automobilová doprava v roce 2014 stagnovala

středa, 13. května 2015, 14:02

Úsek dopravního inženýrství Technické správy komunikací hl. m. Prahy (TSK), jako každý rok, vydal novou „Ročenku dopravy v Praze 2014“, která se stala důležitým informačním zdrojem pro dopravu v Praze. Na tiskové konferenci, v zasedací místnosti TSK, ji společně představili náměstek primátorky HMP pro oblast dopravy Petr Dolínek a ředitel TSK Ladislav Pivec.

„V ročence je věnována pozornost nejen automobilové a hromadné dopravě, ale samozřejmě i provozu cyklistů, pěších a dopravní infrastruktuře. Najdete zde i kapitoly, zaměřené na organizaci a řízení dopravy, dopravní telematiku, která je v hlavním městě na velmi vysoké úrovni a další zajímavosti nejen pro odbornou veřejnost,“ uvedl Ladislav Pivec, šéf TSK.

Celkový počet motorových vozidel registrovaných na území Prahy se výrazně zvyšoval až do roku 1999, poté se nárůst zpomalil. Ke konci roku 2014 připadal jeden registrovaný osobní automobil na 1,8 obyvatele. V automobilové dopravě České republiky zaujímá hlavní město specifické postavení, projevující se v nadprůměrně vysokých dopravních výkonech i intenzitách ve srovnání s jinými českými městy nebo s dálnicemi a silnicemi v extravilánu. Každoroční nárůst automobilové dopravy, zaznamenaný na území města v období po roce 1990, se v letech 2008 až 2009 prakticky zastavil a po opětovném významnějším nárůstu v roce 2010 došlo mezi roky 2011 a 2014 víceméně ke stagnaci.

Celkově se automobilová doprava na území Prahy v roce 2014, měřená dopravním výkonem na celé komunikační síti, snížila v průměru o 0,4 % ve srovnání s minulým rokem. Z toho doprava osobními automobily klesla o 0,5 % a doprava nákladními automobily a autobusy vzrostla o 0,1 %.

Příkladně Wilsonovou ulicí na přemostění Masarykova nádraží projelo v průměrný pracovní den roku 2014 celkem 93 000 vozidel za den, v prostoru u Hlavního nádraží 80 000 vozidel za den a přes Nuselský most 78 000 vozidel.

„Údaje o dopravních intenzitách na jednotlivých úsecích sledované komunikační sítě hlavního města Prahy jsou k dispozici na webových stránkách TSK  www.tskpraha.cz v sekci PRO ODBORNÍKY,“ dodal Pivec.

„Hlavní město Praha věnuje dopravě a její kvalitě velkou pozornost. V rozpočtu na rok 2014 poskytlo k zabezpečení dopravy dotaci téměř 29 miliard Kč, z toho 57 % pro hromadnou dopravu a 40 % pro komunikace. Bohužel státní prostředky věnované ve prospěch dopravy na území Prahy byly v roce 2014 jen velmi omezené,“ upřesnil náměstek primátorky pro oblast dopravy Petr Dolínek.

Zdroj: Technická správa komunikací hl. m. Prahy
Foto: wikimedia.org

Kam dál?

Pojišťovny: Počet škod cyklistů roste o deset procent ročněPojišťovny: Počet škod cyklistů roste o deset procent ročně

Pojišťovny: Počet škod cyklistů roste o deset procent ročně

neděle, 3. května 2015, 14:47S rostoucí oblibou cyklistiky v Česku stoupá o více než deset procent ročně počet úrazů klientů,...

Cizinci možná budou muset při vstupu do ČR doložit bezinfekčnostCizinci možná budou muset při vstupu do ČR doložit bezinfekčnost

Cizinci možná budou muset při vstupu do ČR doložit bezinfekčnost

středa, 29. dubna 2015, 19:51Cizinci zřejmě budou muset do budoucna dokládat, že nezavlečou do Česka infekční onemocnění....

Znečištění životního prostředí, aneb proč se lidé chovají jako sobečtí parchanti?Znečištění životního prostředí, aneb proč se lidé chovají jako sobečtí parchanti?

Znečištění životního prostředí, aneb proč se lidé chovají jako sobečtí parchanti?

neděle, 26. dubna 2015, 18:31Pravidelně prezentovaná data ukazují, že znečištění životního prostředí na naší planetě je...

© 2011 - 2018 TRIMA NEWS, s. r. o