Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Drbna.cz

Češi začínají na internetu den horoskopy a končí nakupováním

pondělí, 13. února 2017, 14:48

Češi začínají den na internetu čtením horoskopů a vyřizováním e-mailů, večer pak nakupují. Jejich aktivita na síti se mění i během týdne. Zatímco v pondělí například nejvíce objednávají řemeslníky nebo čtou horoskopy, ve středu se nejvíc shánějí po informacích a víkend patří zábavě. Vyplývá to ze statistik služeb největší tuzemské internetové firmy Seznam.cz.

„Je zajímavé, jak se od sebe liší návštěvní hodiny jednotlivých služeb. Šestá hodina ranní je pozoruhodná, protože si přesně v tuhle dobu vůbec nejvíce lidí čte svůj horoskop a obsah na Proženy.cz. Kolem osmé hodiny pak spousta Čechů hledá praktické informace, jako je firemní pobočka nebo slevové akce supermarketů. Po ránu se také hodně plánují trasy a část lidí si dopřává ranní běh. S postupem dne se lidé zajímají o dění ve světě, věnují se zábavě a v pozdějších hodinách nakupují,“ uvedl analytik internetové návštěvnosti Seznam.cz Martin Pecka.

Zatímco ráno kolem 08:00 je nejnavštěvovanější službou e-mail, v 11:00 je to domovská stránka vyhledávače a kolem 14:00 zpravodajský web. V 16:00, kdy lidé končí v práci, se jejich zájem přesouvá k počasí, o hodinu později pak k přehledu televizního programu, sledování videí a vyhledávání zboží. Samostatnou kapitolou je pak inzerce na internetu. Seznam.cz uvádí jeden milion prokliků denně na reklamu ve vyhledávání a lidé na ni nejčastěji klikají mezi sedmou a osmou hodinou večerní, tedy z domova.

Úspěch zaznamenaly také zpravodajské portály vydavatelství Česká Drbna. V loňském roce je navštívilo téměř 2,5 milionu uživatelů, což přineslo 7,3 milionu návštěv a přes 15,5 milionu zobrazení stránek. Čtenáři jsou takřka genderově vyvážení, jen o dvě procenta převažují muži. Nejsilnější skupinou jsou lidé ve věku od 25 do 34 let. Zcela podle předpokladů vyhledávají lokální a městské dění, zajímají se však i o krajské zprávy, sport, kulturu, technologie a politiku.

Podle Českého statistického úřadu mají internetové připojení tři čtvrtiny českých domácností a internetová ekonomika podle údajů Sdružení pro internetový rozvoj s objemem 188 miliard korun tvoří 4,1 procenta HDP České republiky.

Napsal(a) ČTK, Lukáš Dvořák

Kam dál?

DRBNA VĚDÁTORKA: Zvláštní komunikační strategie ryb a jeden silný lidský příběhDRBNA VĚDÁTORKA: Zvláštní komunikační strategie ryb a jeden silný lidský příběh

DRBNA VĚDÁTORKA: Zvláštní komunikační strategie ryb a jeden silný lidský příběh

středa, 1. února 2017, 16:48Týden zase utekl jako voda a je čas na další výlet do světa vědy. Dnes máme na programu zajímavý...

DRBNA VĚDÁTORKA: Za vílí kruhy nemohou bohové kráčející po světěDRBNA VĚDÁTORKA: Za vílí kruhy nemohou bohové kráčející po světě

DRBNA VĚDÁTORKA: Za vílí kruhy nemohou bohové kráčející po světě

středa, 25. ledna 2017, 18:43Středa, vědy je nám třeba. Dnes se podíváme na vysvětlení pozoruhodného přírodního úkazu a také na...

Kolín inspirací. V chytrém městě zaplatíte parkování z mobilu nebo jízdenku kartouKolín inspirací. V chytrém městě zaplatíte parkování z mobilu nebo jízdenku kartou

Kolín inspirací. V chytrém městě zaplatíte parkování z mobilu nebo jízdenku kartou

středa, 25. ledna 2017, 17:40Největším průkopníkem v oblasti smart cities, respektive chytrých měst, je nyní v České republice...

© 2011 - 2018 TRIMA NEWS, s. r. o