Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

Drbna.cz

Na pražský outdoor má vstoupit i Clear Channel Outdoor

pondělí, 26. srpna 2019, 11:40

Do připravovaného tendru Prahy na provoz přístřešků MHD se plánují přihlásit nejméně dvě mezinárodní firmy, které zatím v Česku nepůsobí.

Do připravovaného tendru Prahy na provoz přístřešků MHD se plánují přihlásit nejméně dvě mezinárodní firmy, které dosud na českém reklamním trhu nepůsobily. Novinářům to řekl radní Prahy pro majetek Jan Chabr (TOP 09). Podle dostupných informací je jednou z nich společnost Clear Channel Outdoor. V současnosti mobiliář v metropoli provozuje firma JCDecaux, která má smlouvu do roku 2021. Minulé vedení města ji však označilo za nevýhodnou a rozhodlo o jejím neprodloužení, podle firmy jsou podmínky pro město naopak výhodné. Tendr chce vedení magistrátu vypsat do konce roku, zapojí se i JCDecaux.

Mediální zástupce JCDecaux Martin Lánský zopakoval, že se firma do tendru určitě zapojí. Město však podle něj nemá jasno ani v jeho základních parametrech. Radní Chabr nicméně nyní uvedl, že město zvažuje desetiletou smlouvu.

„Podle dostupných informací se do tendru zvažují přihlásit dva zahraniční subjekty, které doposud na českém reklamním trhu nepůsobily,“ řekl dále Chabr. Zadání tendru připravuje magistrátní komise a podle radního by jej měla v září schválit rada a poté zastupitelstvo. Spolupráce by měla fungovat na podobném principu jako nyní, kdy soukromník přístřešky pořídí, udržuje, zároveň městu platí nájemné a výměnou může na mobiliáři umisťovat reklamu.

Na pražském trhu venkovní reklamy nyní působí primárně firmy z české skupiny BigBoard a JCDecaux. Firma Clear Channel Outdoor je jedním z největších světových provozovatelů venkovní reklamy. Letos po vítězství v tendru převzala správu velké části mobiliáře v Paříži právě od JCDecaux, která přístřešky provozuje v Praze.

V budoucnu by nicméně smlouva měla být výrazně kratší. Ředitel pro rozvoj a inovace firmy Clear Channel Outdoor Mats Lundquist řekl, že deset až 12 let je nyní běžná délka podobných smluv v západní Evropě. Přístřešky v Praze by podle něj také mohly být modernější a zahrnovat například displeje s dopravními informacemi.

Změnou oproti současného stavu má být podle Chabra také to, že firma mobiliář pořídí a po skončení kontraktu přenechá městu. Při současném nastavení smlouvy mezi JCDecaux a Prahou přístřešky zůstanou v majetku provozovateli. Lundquist uvedl, že Clear Channel Outdoor u obdobných kontraktů vždy počítá s přenecháním mobiliáře městu.

Napsal(a) ČTK | Foto Vimeo

Štítky Praha, přístřešek, MHD, Clear Channel Outdoor, JCDecaux,

O čem píšou další Drbny

Motor veze z těžkého utkání alespoň bodMotor veze z těžkého utkání alespoň bod

Motor veze z těžkého utkání alespoň bod

středa, 18. září 2019, 20:29Hokejisté Motoru měli po třech zápasech na svém kontě devět bodů a devatenáct vstřelených branek a...

U Dehtáře shořela chatka, škoda je třicet tisícU Dehtáře shořela chatka, škoda je třicet tisíc

U Dehtáře shořela chatka, škoda je třicet tisíc

středa, 18. září 2019, 19:08Hasiči vyjížděli v pondělí odpoledne k požáru chatky u rybníku Dehtář. Veranda byla v době příjezdů...

Rozvoz burčáku až ke dveřím domu? To není hudba budoucnosti, ale ojedinělá služba budějcké Vinotéky SklípekRozvoz burčáku až ke dveřím domu? To není hudba budoucnosti, ale ojedinělá služba budějcké Vinotéky Sklípek

Rozvoz burčáku až ke dveřím domu? To není hudba budoucnosti, ale ojedinělá služba budějcké Vinotéky Sklípek

středa, 18. září 2019, 17:43Máte chuť na kvalitní víno či sezónní burčák a nechce se vám pro něj do vinotéky? Nezoufejte. Přímo...

© 2011 - 2019 TRIMA NEWS, s. r. o